Miért együnk több zöld leveles zöldséget

A sötétzöld leveles zöldségek rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. A fitotápanyagok, amik antioxidánsokként viselkednek harcolnak a gyulladással és a megbetegedésekkel. Ezernyi ok van arra, hogy miért jó a diétánkba gyakran beilleszteni őket.

Védik a szívet

Az Atherosclerosis tudományos folyóirat beszámolt arról, hogy kapcsolatot találtak a lutein (megtalálható többek között a zöld levelesekben) és a szív egészsége között.

Beállítják az egészséges testsúlyt

Tele vannak tápanyagokkal amik segítenek a fogyásban és a megfelelő anyagcsere folyamatok kialakításában. Kevés kalóriát és annál több rostot tartalmaznak – mindkettő hasznos a súlykontrollban.

Segít az idegek közti kommunikációban

A sötétzöld leveles zöldségek az egyik legjobb potasszium forrás, ami szükséges a szívveréshez és az idegek megfelelő működéséhez.

Jót tesznek a szemnek

Cartenoid tartalmuknál fogva (lutein, zeaxanthin és más kritikus tápanyagok) védik a szem egészségét, és megakadályozzák az idős kori szembetegségeket.

Csontok épitői

A zöldségek közül ezek tartalmazzák a legtöbb kálciumot, valamint magnéziumot is, amik segítenek a csontritkulás megelőzésében.

Rák ellenesek

Magas antioxidáns tartalmuknál fogva megakadályozzák a ráksejtek aktivizálódását, lelassítják azok fejlődését, szaporodását.

Védenek a cukorbetegség ellen

Rost, flavonoidok, antioxidánsok, cartenoidok, C és E vitamin, folát és potasszium tartalmuk segí tenek a diabétesz kialakulásának elkerülésében.

Tisztítják a nyirokereket

Rengeteg vitamont és ásványi anyagot tartalmaznak amik segítik a nyirokrendszer munkáját, hogy a szöveteket tisztán tartsa és harcoljon a gyulladással.

Megosztás:

Facebook
Pinterest
LinkedIn

Tartalomjegyzék

Kapcsolódó tartalmak