Hogyan kezdj el edzeni

Ha még nem mozogsz valamit minden nap, az első, amit meg kell magadtól kérdezned, hogy mi az amit szeretsz csinálni?

Nem mindenki szeret egyedül edzeni, nem mindenki élvezi a súlyokat, nem mindenki szeret ugrálni. A lényeg, hogy olyat válassz, amit akár minden nap szívesen csinálsz, és örömmel vársz.

Miért mozogj?

Az edzés, vagy bármilyen testmozgás feltölt energiával. Kutatások számtalanszor rávilágítottak arra is, hogy csökkenti a stresszt.

Gondolj csak bele: hogy érzed magad mikor felállsz a kanapéről, ahol az elmúlt 3 órát töltötted a tévé nézésével, vagy hogy érzed magad egy órás gyorsgyaloglás, kirándulás, kutyasétáltatás után.

Hogyan kezdd el?

Ne félj, nem kell órákat töltened a konditeremben.

Ha csak most kezded, kezdj egy 20 perces, tempós sétával, majd adj hozzá öt percet, minden nap.

Ha már a 20 perc is nehéz, akkor darabold fel például kétszer 10 percre. Mind számít.

Sok páciensemnek segit az, ha tippeket adok arra, hogyan adjanak hozzá egy kis plussz mozgást a mindennapokhoz. Parkolj a bejárattól messzebb. Ne használd a liftet vagy a mozgólépcsőt, helyett lépcsőzz, vagy iktass be egy rövid sétát minden ebéd után.

A lényeg, hogy mozogj VALAMIT, és tedd ezt minden nap.

Tippek, hogy jobban élvezd a mozgást

Mozogj a barátaiddal. Vagy akár egy csoportos órán, vagy bootcampben. Sok embernek ad egy löketet, ha társaságban edzhet.

Inkább magányos farkas vagy? Nagyszerű.

Válassz otthon végezhető tornákat, vagy futást, gyorsgyaloglást.

Csatlakozz egy edzőteremhez. Nem csak a súlyokat tudod emelgetni, de befizethetsz jógára, piláteszre, spinningre, boxra.

Extra tipp: Készítsd ki az edző ruhádat már előző este. Ha reggeli edző vagy, akkor eleve öltözz a tornaruhádba, és úgy kezdd a napot.