A víz és a fogyás közötti kapcsolat

Miért nem iszol elég vizet? Mik a kifogásaid vagy rossz szokásaid amik ezt előidézik? A rossz szokást el kell hagyni, vagy egy újat elsajátítani.

Először is válassz egy kiindulási dátumot.

Hagyd abba az olvasást és írd le egy papirra. Legjobb, ha az a nap ma, vagy holnap lesz.

Utána meg kell határoznod, mik a céljaid az adott napon.

Csinálhatod átmenet nélkül, hogy elkezdessz minden nap meginni 2 liter vizet, vagy áttérhetsz egy átmenettel is.

Hozzávetőlegesen az emberek 75%-a dehidratált. És még csodálkozunk, hogy nem érezzük magunkat 100%-osan jól.

Az első amit megemlítenék, az a hidratáltság és a súlycsökkentés közti kapcsolat. Amikor dehidratáltak vagyunk, az anyagcserénk lelassul.

Ezen kívül a kevés vízmennyiség megnehezíti a zsírsejtek lebontását, és azok energiává alakítását.

A másik fontos dolog ezzel kapcsolatban az az, hogy a dehidratáltság megnehezíti az emésztést.

Még csak egy kisfokú dehidratáltság is képes nagy változásokat okozni a gyomrodban és a beleidben.

Úgyhogy ha IBS-ed van, IR-es vagy, vagy gyakran van székrekedésed, azt valószínüleg a kevés vízfogyasztás okozza.

Ha ezek a tünetek nálad is jelentkeznek, kezdj el több vizet inni. Ilyen egyszerű.

A dehidratáltság további tünetei:

  • · Száraz bőr
  • ·Húgyuti fertőzések
  • · Autoimmun betegségek
  • ·Krónikus fáradtság
  • ·Korai öregedés (ráncok megjelenése)
  • ·Magas koleszterin

Mennyi az annyi?

Hogy pontosan mennyi vizet kell innod egy nap az egyénenként változik.

Sok blog cikk, fitnessz guru megmondja, hogy a testtömegedhez képest vagy az izzadás mértékéhez képest mennyit kell innod, de én egy pontosabb módszert választanék.

Nézd meg a vizeleted színét. Amikor már nem sötétsárga, vagy világossárga, hanem inkább átlátszóra hajaz, akkor tudod, hogy eleget ittál.