4 lépés az egészséges hormonok felé

 

 

Alapvetően négy komolyabb okozót találtam praktizálásom során, ami a hormonális egyensúly megbomlásához vezetett.

1. Vércukor egyensúlyának megbomlása

Ez az, ahol inzulin rezisztencia alakulhat ki. Ami mindenkit másképp érint. Férfiakat és nőket. Amikor nőknél alakul ki inzulin rezisztencia, az az ösztrogén hormonok egy részét tesztoszteronná alakítja – ezt hívjuk PCOS-nek (Polycystic Ovarian Syndrome).

Ez máris felborítja ennek a két hormonnak az egyensúlyát, ami befolyással van a többi hormonra is.
Ha férfiaknál alakul ki inzulin rezisztencia, az ellenkezőleg: a tesztoszteront ösztrogénné alakítja.

2. A mellékvese hormonjai

A mellékvese is hormonokat termel. A stressz hormonként is ismert kortizolt.

Amikor nagy stresz ér, felerősödik a kortizol hormon termelés. És ezzel nincs is semmi baj: amikor életveszélyben vagyunk, kell a kortizol löket, de a normális napi működéshez és egyensúlyhoz semmi szükség rá.

A magas kortizol szint lecsökkenti a DHEA hormon termelését, ami felelős az ösztrogén és a tesztoszteron termelésért.

A kettő együtt: túl sok kortizol és túl kevés DHEA (ami túl kevés ösztrogénhez és tesztoszteronhoz vezet) a hormonok egyensúlyának megbomlásához vezet.

Ahhoz, hogy a mellékvese egészséges maradjon, nem szabad túledzeni magad (a Fel az izmot, le a zsírt edzései speciálisan úgy vannak kialakítva, hogy
felszabadítsák a boldogság hormonokat, de ne adjanak túl hosszú, vagy túl nagy termelést ahhoz, hogy kortizol hormon termelődjön), eleget és
minőségit kell pihenned, és nem szabad minden apróságon fennakadni

3. Emésztés

A következő dolog, ami a hormonális egyensúly megbomlásához vezethet, az a gyomrod és a beleid egészsége.

Ha étel intoleranciánk, szivárgó bélszindrómánk, gombás fertőzésünk, candida, paraziták, SIBO, IR van, az gyulladásokhoz vezet. Nemcsak a gyomorban, hanem az egész testben.
És amikor sejtszintű gyulladás keletkezik, az befolyásolja, hogy működnek hormonjaink.
Amikor a sejtek receptor részei be vannak gyulladva, másképp reagálnak a hozzájuk kapcsolódni akaró hormonokhoz.
Mint amikor egy kulcsot dugsz a zárba. Ha a zár eldeformálódott, akkor a kulcs nem megy bele, az ajtó nem nyílik ki.
Ugyanígy a receptorokkal. Ha eldeformálódtak a gyulladás következtében, az üzenet nem jut el a sejtekhez, és a hormonok szabadon panganak a véráramban

Ahhoz, hogy a gyomrunk egészségét fenntartsuk, természetesen egészségesen kell táplálkoznunk.

Kevés, vagy semmi feldolgozott élelmiszer, glutén, finomított cukor. Ezektől elszaporodhatnak a rossz baktériumok a gyomrunkban, felborítva ezzel az egyensúlyt.

Iktasd be az étrendedbe a fermentált ételeket ahhoz, hogy a jó baktériumokat szaporítsd.

4. Májtisztítás

A máj végzi a test méregtelenítését. Ha a máj nem egészséges, nem tudja eltávolítani, újrahasznosítani, vagy kiméregteleníteni
a bizonyos hormonokat.

És a máj egészsége nem mindig a táplálkozásunkban keresendő.

A környezeti mérgekre is gondolnunk kell.

Minden amit megeszünk, megiszunk, fürdünk benne, bőrünkre kenjük, hajunkra kenjük.
Valamint a különféle rovarirtók, amiket a nagyüzemi zöldségeken, gyümölcsökön találhatunk is megterhelik a májat. Ha lehet, válassz bio élelmiszereket.

A gluthatonin egy antioxidáns, ami sejtszinten tisztít.
Praktizálásom során a legtöbb nőnek alacsony gluthatonin szintje volt, mert túl sok mérgező anyagnak voltak kitéve nap mint nap.
Tehát a gluthatonin pótlás, vagy NAC vegyület formájában – segít a sejtszintű méregtelenítésben.

A legjobb méregtelenítő ételek a keresztesvirágúak. Karfiol, spárga, brokkoli, káposzta. Magas szulfur tartalmuk segít a mérgek kiválasztásában és eltávolításában.

Nehézfémek eltávolításához jól jöhet a spirulina vagy chlorella tabletta.